דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שילוב רועש של תיבת ההילוכים באופנוע 

מאת    [ 23/10/2013 ]

מילים במאמר: 676   [ נצפה 1971 פעמים ]

שילוב תיבת ההילוכים של 'המכונה שבאופנוע' מהילוך ראשון להילוך שני מלווה לעתים בחבטה עזה ובתחושה לא נעימה בעליל, תופעה שתחרפנה ככל שסל"ד המנוע גבוה יותר בטרם נלחץ מנוף המצמד. 

אבל רגע אחד בבקשה... הרשה לי להציע לך קורס וידאו מקצועי וייחודי במתנה! הקורס חדש לגמרי, הוא הופק במהלך חודש אפריל 2014, והוא כולל 3 סרטוני HD באורך של שעה! בקר לרגע באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. שווה ביותר... ;-)  ועכשיו, הנה נמשיך במאמר...

שילוב רועש של תיבת ההילוכים באופנוע
בהתאם לעוצמת החבטה, תהיה גם שחיקת גלגלי השיניים של ההילוכים הראשון והשני - לאורך אלפי קילומטרים. או מאות שעות עבודת מנוע במקרה של סינגלים מקצועיים. לעומת זאת, שילוב התיבה מהילוך שני לשלישי, משלישי לרביעי וכן הלאה מתבצעת באופן חלק ושקט למדי. כל רוכב דו"ג חש את החבטה כמעט בכל רכיבה, ולכן - נשאלת השאלה מדוע זה קורה? 

ובכן, נתחיל בסיבה הבסיסית ביותר הנובעת מעצם יחסי ההפחתה הגבוהים המאפיינים את ההילוך הראשון והשני, מה שמשליך במישרין על העברת מומנט גבוהה והפרשי סל"ד גבוהים מדי בין גלגלי השיניים המשתלבות. הסיבה הבאה, שלדעתי חשובה לא פחות היא סגנון הרכיבה שלך, ותאמין או לא - היא מהותית מאין כמותה. כדאי לזכור זאת. שתי הסיבות הללו הן הסיבות העיקריות אשר תובלנה במוקדם או במאוחר לתופעות של 'קפיצת' ההילוך השני, לבעיות בשילוב המנוע לתיבת ההילוכים הנוצרות דווקא בהחלפה בין ההילוך הראשון להילוך השני ו/או לכשל מכאני שהשלכותיו מסוכנות ביותר!!!

מה עושים אם כן?!
אם הנך חש בעיית שילוב תיבת ההילוכים מהילוך ראשון לשני, עליך לבדוק בראש ובראשונה את גומיות השיכוך המותקנות בתבור (נאבה) של הגלגל האחורי. המלצתי היא לבצע את הבדיקה הנ"ל בטרם תפרק את המנוע ותיבת ההילוכים לגורמים, ואנא - אל תהיה כה מופתע מהמלצתי לבדוק את הגומיות הללו. היה סמוך ובטוח כי מעטים מבינים מדוע אותן גומיות קיימות שם מלכתחילה, כך שוודאי שאין הם מבינים למה הן משמשות. מאותה הסיבה בדיוק – אף אחד לא מתייחס אליהן!

ובכן, תפקידן העיקרי של הגומיות הללו הוא לשכך את החבטות המתקבלות בעת שילוב התיבה מהילוך ראשון להילוך שני, ורק לאחר מכן - להקטין את הצלפת שרשרת ההינע בעת פתיחה וסגירה של המצערת. על כן, בדוק את מצב גומיות השיכוך מפני שאם הן אכן שחוקות ובלויות, הן תגרומנה להגברת עוצמת החבטות בכל אותן סיטואציות שהוזכרו לעיל. חשוב לציין כי אין טעם לנסות לאתר נתוני מדידה מדויקים לגבי תקינותן או אי-תקינותן של הגומיות הללו, מהסיבה שספרות היצרן לא תציג כאלה. מדובר בגומיה לא מדויקת... 

עליך אפוא להסיר את הגלגל מהזרוע האחורית, לשלוף את התושבת של הגלג"ש ולבדוק את הגומיות באופן ויזואלי. אבל רגע אחד, אם המנוע מותקן בשלדה ושרשרת ההינע מותקנת על גבי גלגלי השיניים של יחס ההפחתה הסופי, תוכל לבצע בדיקה מקדימה שתהווה מבחינתך את האינדיקציה הנכונה ביותר למצבן. תחילה ש-ל-ו-ף את המפתח ממתג ההצתה. יש? נהדר. כעת, ורק כעת - אחוז בשרשרת ההינע ובגלגל השיניים המותקן על הגלגל האחורי, ונסה להזיזם קדימה/אחורה. אם הנך חש חופשים כלשהם, זה הסימן שגומיות השיכוך בנאבה אכן סיימו את חייהן ומסרו נפשם לבורא. זו העת אם כן להחליף את הגומיות בחדשות.

תודה רבה על זמנך היקר, ועל הקריאה   :-)

אל תפספס את קורס הוידאו הייחודי שהפקתי עבורך - זו מתנה! וחבל מאוד שתפספס אותה... בקר באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. 

קורס הוידאו הייחודי יאפשר לך:
1. לבדוק באמצעות רב מודד חשמלי את המצבר של האופנוע, הקטנוע או הטרקטורון שלך.
2. להדק ברגים בכל מכונה (אופנוע, קטנוע וטרקטורון) כמו מקצוען אמתי - באמצעות ידית מומנט!   
3. להימנע מהחלפה מיותרת של מחשב ניהול המנוע בעלות של 20,000 ש"ח בשל מתג הצתה (סוויץ') שלא טופל מעולם...

YouTube - הרשם בלחיצת כפתור אחת לערוץ הוידאו החדש ביוטיוב, וקבל כל וידאו חדש שאפיק ישירות למייל הפרטי שלך.
Facebook - חפש שחר לוי 'המכונה שבאופנוע', הצע לי חברות, ועשה לי לייק קטן בדף האוהדים של 'המכונה שבאופנוע'.  

מאות רבות של טיפים מקצועיים, מאמרים וסרטוני וידאו באיכות HD, מצפים לך בשלוש ערוצי התקשורת שלנו! והם יסייעו לך לחסוך אלפי שקלים רבים כל שנה, לרכוב על מכונה מקצועית ואמינה, חלקה ובטיחותית עשרות מונים... מבטיח לך. ;-)

שחר לוי
0508633673
shlevi101@gmail.com

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב